• 20.02.2022---Klocki na lekcjach.

            20.02.2022

            Innowacja “Pomyśl, zbuduj, zakręć” autorstwa Aleksandry Schoen-Kamińskiej, jest odpowiedzią na wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego. Dzieci najchętniej i najskuteczniej uczą się w trakcie zabawy. Klocki to niezwykle uniwersalna zabawka, o ogromnych walorach edukacyjnych. Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei wykorzystania klocków Korbo na zajęciach pośród uczniów klasy IIIa. Dzięki pracy opartej na modelu STEAM ( Science - nauki ścisłe; Technology - świat cyfrowy; Engineering - inżynieria; Art - sztuka; Math - matematyka) uczniowie rozwiną analityczne myślenie oraz wyciąganie wniosków, programowanie, projektowanie oraz kreowanie ruchomych modeli. Praca klockami ma zachęcać i motywować uczniów do rozwijania myślenia oraz kształtować kompetencje pracy w grupie.

          • 15.02.2022---Tajemnicza kostka Merge Cube

            15.02.2022

            Ciało człowieka jest fascynujące. Jest jak skomplikowana maszyneria, która umożliwia wykonywanie wielu ważnych czynności. Dzięki niemu możemy się poruszać, oddychać, jeść, a także poznawać świat za pomocą zmysłów. Uczniowie klasy IIIa dzięki tajemniczej kostce Merge Cube poznali wewnętrzną budowę człowieka. Najechanie tabletem na ściankę kostki pozwoliło zobaczyć organy wewnętrzne Mr Body - było to ogromne zaskoczenie! Trzecioklasiści ułożyli szkielet człowieka. Dzięki lekcji dowiedzieli się, że kość udowa jest twarda jak beton. Najmniejszą kością jest strzemiączko w uchu wewnętrznym - ma wielkość połowy ziarenka ryżu. Podczas zajęć wychowawczyni Aleksandra Schoen-Kamińska wykorzystała również aplikację z modelami 3D zygotebody. Połączenie pomocy off line i on line jest świetnym sposobem na aktywizowanie uczniów.

          • 14.02.2022-Dni Bezpiecznego Internetu

            14.02.2022

            Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI)

            obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.

          • 11.02.2022---„Świecące robaczki”

            14.02.2022

            Prąd w roli głównej po raz drugi. Uczniowie klasy IIIa pod opieką wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej zajęli się diodami elektroluminescencyjnymi zwanymi po prostu diodami LED. Do zasilania takiej diody nie jest potrzebna duża moc. Wystarczy mała, okrągła bateria 3 V. Dzieci dokładnie obejrzały baterięi zauważyły różnicę pomiędzy jej stronami. Na jednej stronie jest plus. Wiadomo, na drugiej minus. Pod lupę poszły diody, u których zauważyli „nóżki” o różnej długości. Dzieci sprawdziły, w jaki sposób połączyć baterię z diodą, aby ta zaświeciła. Dłuższa nóżka to plus, a krótsza to minus. To była niezwykle ważna informacja do zapamiętania! Trzecioklasiści połączyli diody z baterią i starannie okleili taśmą izolacyjną, aby zapobiec odklejeniu się diod. Na końcu uformowali robaczka z plasteliny. Mimo, że jest to w pewnym sensie zabawka jednorazowego użytku, dzieci miały ogromne poczucie

          • 13.02.2022 --- Zbliża się Światowy Dzień Kota

            13.02.2022

            Jak co roku, 17 lutego obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA

            Ma ono na celu przede wszystkim uwrażliwienie ludzi na los bezdomnych zwierząt i pomoc kotom wolno żyjącym, a także edukację w zakresie humanitarnego traktowania zwierząt i właściwej opieki,
            upowszechnianie wiedzy na temat znaczenia kotów w życiu człowieka, poprawę wizerunku miłośników kotów, tzw. kociarzy, oraz czynne zaangażowanie w pomaganie bezdomnym zwierzętom.

          • 02.02.2022-Co przewodzi prąd?

            02.02.2022

            Uczniowie klasy IIIa pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej przeprowadzili doświadczenie, do którego wykorzystali obwód zamknięty w postaci niepozornej małej płytki. To Makey Makey. Uczniowie podłączyli płytkę do tabletu, krokodylowe kabelki do styków „strzałka w lewo” oraz „click” i wykorzystali aplikację bębny. Żeby zamknąć obwód zamknięty podłączyli jeszcze jeden styk do wejścia „Earth”. Wielkie zdziwienie i zaskoczenie u dzieci wywołał fakt, że można zagrać na bananach, jabłkach, żelkach, modelinie, na wodzie. Dużo śmiechu było, gdy dzieci grały na swoich dłoniach i nosach! Tak, bo ludzie też mogą być przewodnikami prądu. Uczniowie wyciągnęli wnioski, że przedmioty metalowe i te, które zawierają w sobie wodę przewodzą prąd. Ta mała płytka sprawiła, że dzieci uruchomiły w sobie pokłady kreatywności, radości i chęci współpracy. Steamowe zajęcia udowodniły, że najlep

          • 21.12.2021 --- Kolejne spotkanie z pszczołąmi.

            31.01.2022

            W grudniu klasa IVc z wychowawczynią panią Beatą Krutel gościła na swej lekcji panią Bożenę Wolę – prezeskę Fundacji Pszczoła. Fundacja współtworzy pasiekę edukacyjną znajdującą się przy Nadnoteckim Instytucie UAM w Pile.

            Pani Bożena przeprowadziła z uczniami zajęcia online pt. "Jak w ulu - edukacja dzieci i młodzieży z zakresu pożytku i roli pszczół w ekosystemie miasta Piły”. Głównym celem lekcji było promowanie edukacji ekologicznej oraz ochrona zwierząt i dziedzictwa przyrodniczego. Uczniowie poznali rodzaje i zwyczaje pszczół, ugruntowali wiedzę na temat roli pszczół w przyrodzie, wypełnili test, a na zakończenie zajęć zadawali naszemu gościowi pytania i dostali zaproszenie do pasieki.

          • 20.12.2021 --- ZAPYTANIE OFERTOWE

            21.12.2021

            "Dostawa artykułów spożywczych do stołówki Szkoły Podstawowej
            nr 6 im. Lotników Polskich w Pile, składające się z następujących części:


            Część 1. Jaja.
            Część 2. Mięso i wędliny.
            Część 3. Miód pszczeli.
            Część 4. Mrożonki, pierogi.
            Część 5. Nabiał.
            Część 6. Różne artykuły spożywcze.
            Część 7. Pieczywo.
            Część 8. Ryby.
            Część 9. Warzywa i owoce.

          • 15.12.2021--- Mikołaj w szkole!!!

            15.12.2021

            „Ho, ho, ho. Za śnieżnymi lasami, za lodowatymi górami, tu Elfów, Mikołajek i Śnieżynek, pracy moc. Pomagają Mikołajowi spełniać najskrytsze dzieci marzenia, przez dzień, aż po noc! To tutaj jest właśnie taka kraina, gdzie magia się zaczyna!!!”

            6 grudnia jak tradycja nakazuje żaden Mikołaj nie próżnuje!!! W naszej szkole, czekając z niecierpliwością na Mikołaja, w ramach projektu „Być artystą”, uczniowie klasy Id wystawili dla wszystkich uczniów klas I, spektakl teatralny pt. „Mikołaj w szkole”. Mali aktorzy przenieśli naszych gości do krainy Elfów, Śnieżynek , Mikołajów. Życząc wszystkim zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, mamy nadzieję, że tym skromnym widowiskiem wprowadziliśmy wszystkich w świąteczny nastrój!

          • 10.12.2021 --- Podsumowanie projektu Aktywna Szkoła

            10.12.2021

            Od 18 października do 3 grudnia w naszej szkole realizowany był Projekt AKTYWNA SZKOŁA - FESTIWAL REKREACJI . Projekt był realizowany na zajęciach wychowania fizycznego . Wzięli w niej udział uczniowie klas II - VIII - łącznie około 190 osób .

            Podczas zajęć wykorzystany został sprzęt sportowy przekazany szkole przez Urząd Miasta , który był jednocześnie pomysłodawcą Projektu . Podczas realizacji zajęć wykorzystano skakanki , kółka ringo , gumy do skakania , kółka hula - hop oraz zestawy do badmintona .

          • 08.12.2021--- FESTIWAL REKREACJI!

            08.12.2021

            W listopadzie klasy I-III uczestniczyły w spotkaniu na holu szkoły. Niedawno, to tu właśnie na posadzce pojawiły się dziwne znaki. Tajemnica została rozwiązana, a tajemnicze znaki to nic innego jak gry. Gry, tak wspaniałe, a jednak już trochę zapomniane. Projekt „Wychodzą z cienia podwórkowe wspomnienia”, którego celem jest: Stworzenie miejsc, zabaw służących dorosłym i dzieciom do dobrej, bezpiecznej zabawy i rekreacji oraz integracji. Koordynatorem wspomnianego projektu jest p. Agata Graj. Pani Teresa Zapolska zaprosiła nas na spotkanie i bardzo ciekawie omówiła zasady oraz z pomocą dzieci, zaprezentowała w jaki sposób bawimy się w „Chińczyka”, „Hopla”, „Potrójna gra w klasy”. Radości, śmiechu nie było końca. Każda gra wprowadziła dzieci w świat gier, zabawy, wspólnej integracji.

          • 08.12.2021--- 24 zadania w interaktywnym kalendarzu.

            08.12.2021

            Czas poprzedzający święta Bożego Narodzenia to okres, który uczniowie lubią szczególnie. Tematyka świąteczna towarzyszy uczniom klasy IIIa na wielu zajęciach, pozwala realizować podstawę programową w sposób niezwykle atrakcyjny dla dzieci. Staje się to dzięki klasowemu kalendarzowi, który tworzy dla swych uczniów wychowawczyni Aleksandra Schoen-Kamińska. Co dzień w okienku z datą dzienną czeka na dzieci nowe zadanie. Uczniowie projektowali swetry dla Mikołaja, które potem opisywali. Mają okazję trenować swą spostrzegawczość, szukając różnic między obrazkami. Kodują, liczą, rozwiązują zagadki i quizy. Praca z interaktywnym kalendarzem jest przykładem wykorzystania technologii podczas codziennych zajęć.

    • Herb Polski
    • Librus Synergia
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile
      • (67) 211 74 52
      • ul. Żeromskiego 41, 64-920 Piła
        Poland
      • KLASY 1-3 SP: j.siekierasp6pila@gmail.com
        KLASY 4-8 SP: blazejdrab@interia.pl
      • 764-23-33-770
      • /SP6_Pila/SkrytkaESP
  • Galeria zdjęć

      brak danych