20.02.2022 --- WYNIKI SZKOLNEGO KONURSU MAGIA ŚWIĄT
20.02.2022W grudniu 2021 roku odbyła się kolejny edycja konkursu na kartkę świąteczną wykonaną techniką komputerową MAGIA ŚWIĄT. Do jury konkursu dotarło prawie 100 kartek! W tym roku role się odwróciły, ponieważ największą ilość kartek otrzymaliśmy nie z klas 1-3 (jak to zazwyczaj bywało) a z klas 7-8.
Po burzliwych rozmowach jury wybrało zwyciężców, którymi są:
20.02.2022---Klocki na lekcjach.
20.02.2022Innowacja “Pomyśl, zbuduj, zakręć” autorstwa Aleksandry Schoen-Kamińskiej, jest odpowiedzią na wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego. Dzieci najchętniej i najskuteczniej uczą się w trakcie zabawy. Klocki to niezwykle uniwersalna zabawka, o ogromnych walorach edukacyjnych. Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei wykorzystania klocków Korbo na zajęciach pośród uczniów klasy IIIa. Dzięki pracy opartej na modelu STEAM ( Science - nauki ścisłe; Technology - świat cyfrowy; Engineering - inżynieria; Art - sztuka; Math - matematyka) uczniowie rozwiną analityczne myślenie oraz wyciąganie wniosków, programowanie, projektowanie oraz kreowanie ruchomych modeli. Praca klockami ma zachęcać i motywować uczniów do rozwijania myślenia oraz kształtować kompetencje pracy w grupie.
15.02.2022---Tajemnicza kostka Merge Cube
15.02.2022Ciało człowieka jest fascynujące. Jest jak skomplikowana maszyneria, która umożliwia wykonywanie wielu ważnych czynności. Dzięki niemu możemy się poruszać, oddychać, jeść, a także poznawać świat za pomocą zmysłów. Uczniowie klasy IIIa dzięki tajemniczej kostce Merge Cube poznali wewnętrzną budowę człowieka. Najechanie tabletem na ściankę kostki pozwoliło zobaczyć organy wewnętrzne Mr Body - było to ogromne zaskoczenie! Trzecioklasiści ułożyli szkielet człowieka. Dzięki lekcji dowiedzieli się, że kość udowa jest twarda jak beton. Najmniejszą kością jest strzemiączko w uchu wewnętrznym - ma wielkość połowy ziarenka ryżu. Podczas zajęć wychowawczyni Aleksandra Schoen-Kamińska wykorzystała również aplikację z modelami 3D zygotebody. Połączenie pomocy off line i on line jest świetnym sposobem na aktywizowanie uczniów.
14.02.2022-Dni Bezpiecznego Internetu
14.02.2022Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI)
obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.
11.02.2022---„Świecące robaczki”
14.02.2022Prąd w roli głównej po raz drugi. Uczniowie klasy IIIa pod opieką wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej zajęli się diodami elektroluminescencyjnymi zwanymi po prostu diodami LED. Do zasilania takiej diody nie jest potrzebna duża moc. Wystarczy mała, okrągła bateria 3 V. Dzieci dokładnie obejrzały baterięi zauważyły różnicę pomiędzy jej stronami. Na jednej stronie jest plus. Wiadomo, na drugiej minus. Pod lupę poszły diody, u których zauważyli „nóżki” o różnej długości. Dzieci sprawdziły, w jaki sposób połączyć baterię z diodą, aby ta zaświeciła. Dłuższa nóżka to plus, a krótsza to minus. To była niezwykle ważna informacja do zapamiętania! Trzecioklasiści połączyli diody z baterią i starannie okleili taśmą izolacyjną, aby zapobiec odklejeniu się diod. Na końcu uformowali robaczka z plasteliny. Mimo, że jest to w pewnym sensie zabawka jednorazowego użytku, dzieci miały ogromne poczucie
13.02.2022 --- Zbliża się Światowy Dzień Kota
13.02.2022Jak co roku, 17 lutego obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA
Ma ono na celu przede wszystkim uwrażliwienie ludzi na los bezdomnych zwierząt i pomoc kotom wolno żyjącym, a także edukację w zakresie humanitarnego traktowania zwierząt i właściwej opieki,
upowszechnianie wiedzy na temat znaczenia kotów w życiu człowieka, poprawę wizerunku miłośników kotów, tzw. kociarzy, oraz czynne zaangażowanie w pomaganie bezdomnym zwierzętom.
02.02.2022-Co przewodzi prąd?
02.02.2022Uczniowie klasy IIIa pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej przeprowadzili doświadczenie, do którego wykorzystali obwód zamknięty w postaci niepozornej małej płytki. To Makey Makey. Uczniowie podłączyli płytkę do tabletu, krokodylowe kabelki do styków „strzałka w lewo” oraz „click” i wykorzystali aplikację bębny. Żeby zamknąć obwód zamknięty podłączyli jeszcze jeden styk do wejścia „Earth”. Wielkie zdziwienie i zaskoczenie u dzieci wywołał fakt, że można zagrać na bananach, jabłkach, żelkach, modelinie, na wodzie. Dużo śmiechu było, gdy dzieci grały na swoich dłoniach i nosach! Tak, bo ludzie też mogą być przewodnikami prądu. Uczniowie wyciągnęli wnioski, że przedmioty metalowe i te, które zawierają w sobie wodę przewodzą prąd. Ta mała płytka sprawiła, że dzieci uruchomiły w sobie pokłady kreatywności, radości i chęci współpracy. Steamowe zajęcia udowodniły, że najlep
30.01.2021 --- AKTUALIZACJA PLANU
30.01.2022Informujemy, że UAKTUALNIONY plan zajęć na II półrocze jest dostępny w zakładce PLAN LEKCJI.
25.01.2021 --- PLAN NA II SEMESTR
25.01.2022Informujemy, że plan zajęć na II półrocze jest dostępny w zakładce
PLAN LEKCJI.W najbliższych dniach administratorzy wprowadzą plan w dzienniku elektronicznym.
21.12.2021 --- Kolejne spotkanie z pszczołąmi.
31.01.2022W grudniu klasa IVc z wychowawczynią panią Beatą Krutel gościła na swej lekcji panią Bożenę Wolę – prezeskę Fundacji Pszczoła. Fundacja współtworzy pasiekę edukacyjną znajdującą się przy Nadnoteckim Instytucie UAM w Pile.
Pani Bożena przeprowadziła z uczniami zajęcia online pt. "Jak w ulu - edukacja dzieci i młodzieży z zakresu pożytku i roli pszczół w ekosystemie miasta Piły”. Głównym celem lekcji było promowanie edukacji ekologicznej oraz ochrona zwierząt i dziedzictwa przyrodniczego. Uczniowie poznali rodzaje i zwyczaje pszczół, ugruntowali wiedzę na temat roli pszczół w przyrodzie, wypełnili test, a na zakończenie zajęć zadawali naszemu gościowi pytania i dostali zaproszenie do pasieki.
21.12.2021--- Paczka dla potrzebujących seniorów.
21.12.2021Świąteczny dar naszych serc.
Paczka dla potrzebujących seniorów.
„ To właśnie tego wieczoru,
gdy wiatr zimny dmucha,
w serca złamane i smutne,
cicha wstępuje otucha”.
20.12.2021--- XXIII POWIATOWY KONKURS NA LAMPĘ RORATNIĄ
21.12.20218 grudnia br. w Domu Pielgrzyma w Skrzatuszu odbyło się podsumowanie XXIII Powiatowego Konkursu na Lampę Roratnią. Na konkurs zgłoszono 261 prac z 22 szkół podstawowych z powiatu pilskiego. W tej licznej grupie 25 prac rezprezentowało naszą szkołę. Pomysłowość i kreatywność zaskoczyła nawet komisję konkursową, która nagrodziła 30 prac, a 50 lamp wyróżniła. Wśród nagrodzonych i wyróżnionych znalazły sie prace naszych uczniów.
20.12.2021 --- ZAPYTANIE OFERTOWE
21.12.2021"Dostawa artykułów spożywczych do stołówki Szkoły Podstawowej
nr 6 im. Lotników Polskich w Pile, składające się z następujących części:
Część 1. Jaja.
Część 2. Mięso i wędliny.
Część 3. Miód pszczeli.
Część 4. Mrożonki, pierogi.
Część 5. Nabiał.
Część 6. Różne artykuły spożywcze.
Część 7. Pieczywo.
Część 8. Ryby.
Część 9. Warzywa i owoce.
15.12.2021--- Mikołaj w szkole!!!
15.12.2021„Ho, ho, ho. Za śnieżnymi lasami, za lodowatymi górami, tu Elfów, Mikołajek i Śnieżynek, pracy moc. Pomagają Mikołajowi spełniać najskrytsze dzieci marzenia, przez dzień, aż po noc! To tutaj jest właśnie taka kraina, gdzie magia się zaczyna!!!”
6 grudnia jak tradycja nakazuje żaden Mikołaj nie próżnuje!!! W naszej szkole, czekając z niecierpliwością na Mikołaja, w ramach projektu „Być artystą”, uczniowie klasy Id wystawili dla wszystkich uczniów klas I, spektakl teatralny pt. „Mikołaj w szkole”. Mali aktorzy przenieśli naszych gości do krainy Elfów, Śnieżynek , Mikołajów. Życząc wszystkim zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, mamy nadzieję, że tym skromnym widowiskiem wprowadziliśmy wszystkich w świąteczny nastrój!
10.12.2021 --- Zapraszamy do kampanii charytatywnej "Świąteczne Kartki Dobroczynne”!
10.12.2021Drodzy Uczniowie, Rodzice i Nauczyciele,
W dniach 13-17 grudnia w naszej szkole odbędzie się akcja sprzedaży kartek z życzeniami bożonarodzeniowymi na rzecz podopiecznych stowarzyszenia SURSUM CORDA – W GÓRĘ SERCA. Kartki będą sprzedawane przez Samorząd Uczniowski podczas przerw lekcyjnych w holu szkoły. Koszt kartki wraz z kopertą wynosi 2 zł 50 gr. Zapraszamy i liczymy na Waszą pomoc!
10.12.2021 --- Podsumowanie projektu Aktywna Szkoła
10.12.2021Od 18 października do 3 grudnia w naszej szkole realizowany był Projekt AKTYWNA SZKOŁA - FESTIWAL REKREACJI . Projekt był realizowany na zajęciach wychowania fizycznego . Wzięli w niej udział uczniowie klas II - VIII - łącznie około 190 osób .
4Podczas zajęć wykorzystany został sprzęt sportowy przekazany szkole przez Urząd Miasta , który był jednocześnie pomysłodawcą Projektu . Podczas realizacji zajęć wykorzystano skakanki , kółka ringo , gumy do skakania , kółka hula - hop oraz zestawy do badmintona .
08.12.2021--- FESTIWAL REKREACJI!
08.12.2021W listopadzie klasy I-III uczestniczyły w spotkaniu na holu szkoły. Niedawno, to tu właśnie na posadzce pojawiły się dziwne znaki. Tajemnica została rozwiązana, a tajemnicze znaki to nic innego jak gry. Gry, tak wspaniałe, a jednak już trochę zapomniane. Projekt „Wychodzą z cienia podwórkowe wspomnienia”, którego celem jest: Stworzenie miejsc, zabaw służących dorosłym i dzieciom do dobrej, bezpiecznej zabawy i rekreacji oraz integracji. Koordynatorem wspomnianego projektu jest p. Agata Graj. Pani Teresa Zapolska zaprosiła nas na spotkanie i bardzo ciekawie omówiła zasady oraz z pomocą dzieci, zaprezentowała w jaki sposób bawimy się w „Chińczyka”, „Hopla”, „Potrójna gra w klasy”. Radości, śmiechu nie było końca. Każda gra wprowadziła dzieci w świat gier, zabawy, wspólnej integracji.
08.12.2021--- 24 zadania w interaktywnym kalendarzu.
08.12.2021Czas poprzedzający święta Bożego Narodzenia to okres, który uczniowie lubią szczególnie. Tematyka świąteczna towarzyszy uczniom klasy IIIa na wielu zajęciach, pozwala realizować podstawę programową w sposób niezwykle atrakcyjny dla dzieci. Staje się to dzięki klasowemu kalendarzowi, który tworzy dla swych uczniów wychowawczyni Aleksandra Schoen-Kamińska. Co dzień w okienku z datą dzienną czeka na dzieci nowe zadanie. Uczniowie projektowali swetry dla Mikołaja, które potem opisywali. Mają okazję trenować swą spostrzegawczość, szukając różnic między obrazkami. Kodują, liczą, rozwiązują zagadki i quizy. Praca z interaktywnym kalendarzem jest przykładem wykorzystania technologii podczas codziennych zajęć.