Gra edukacyjna- podłogowa to efekt przeniesienia koncepcji tradycyjnej gry planszowej na duży format podłogowy. Planszą jest duża przestrzeń, a pionkami – dzieci. Skupiając uwagę na fabule gry i współzawodnictwie uczniowie rozwijają jednocześnie koncentrację i zdolności uczenia się słuchowego, wizualnego i kinetycznego. Nauczyciele z kolei są w stanie realizować swoje cele w sposób ciekawy i przyjemny dla uczniów. Taka gra, to także pomoc dydaktyczna dla nauczycieli i świetna zabawa dla ich podopiecznych. Aktywność fizyczna – połączona z zabawą – znacznie mocniej angażuje uczniów, przyczynia się do ich dobrego samopoczucia, wzrostu motywacji i chęci do pracy.
Dzięki takiej grze możemy kształtować wśród uczniów i ich najbliższych aktywne postawy proekologiczne, poczucie odpowiedzialności za środowisko i troskę o najbliższe otoczenie m.in. w zakresie : ochrony powietrza, wód, gospodarki odpadami. Podczas zabawy dzieci poznają wzorzec zachowania w otaczającej ich przyrodzie, pozwalającego na wzajemne przyjazne funkcjonowanie człowieka i środowiska naturalnego.
Jak mówi powiedzenie: „Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”.
Warto wykorzystać ten potencjał i rozwijać świadomość ekologiczną już od najmłodszych lat, przy okazji poznawać obiekty charakterystyczne dla naszego miasta- Piły.
W zabawie udział wzięli uczniowie klasy:
1a- wychowawca- p. Dorota Wojtkiewicz-Kraska
1b- wychowawca- p. Dominika Lipska-Gendera
1c- wychowawca- p. Katarzyna Sykutera-Świerczyńska
1d- wychowawca- p. Sylwia Chyła
Gry zostały zakupione przez Gminę Piła z dotacji otrzymanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Red. Dominika Lipska-Gendera