Innowacja “Pomyśl, zbuduj, zakręć” autorstwa Aleksandry Schoen-Kamińskiej, jest odpowiedzią na wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego. Dzieci najchętniej i najskuteczniej uczą się w trakcie zabawy. Klocki to niezwykle uniwersalna zabawka, o ogromnych walorach edukacyjnych. Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei wykorzystania klocków Korbo na zajęciach pośród uczniów klasy IIIa. Dzięki pracy opartej na modelu STEAM ( Science - nauki ścisłe; Technology - świat cyfrowy; Engineering - inżynieria; Art - sztuka; Math - matematyka) uczniowie rozwiną analityczne myślenie oraz wyciąganie wniosków, programowanie, projektowanie oraz kreowanie ruchomych modeli. Praca klockami ma zachęcać i motywować uczniów do rozwijania myślenia oraz kształtować kompetencje pracy w grupie.
Trzecioklasiści wykorzystali już kolorowe zębatki na zajęciach muzycznych. Ułożyli z klocków partyturę do utworu „Mało nas do pieczenia chleba”. Kolorowy kod klockowy pozwolił bezbłędnie zagrać melodię na bum bum rurkach (link do filmu). Jedna płytka i jedna zębatka stała się instrumentem muzycznym, wykorzystanym do powtarzania rytmów (link do filmu).
Podczas kolejnego zadania uczniowie wykorzystali instrukcje. Posłużyły one do wykonania konkretnych budowli i pojazdów. Czytanie instrukcji to ważna umiejętność na przyszłość. (link do filmu)
Umiejętność logicznego, algorytmicznego myślenia powinna być kształtowana na każdym etapie edukacyjnym dziecka. Podczas układania sudoku uczniowie ćwiczyli koncentrację uwagi, rozwijali logiczne myślenie, utrwalili pojęcia pion, poziom, wiersz i kolumna (link do filmu).
Klocki zostały również wykorzystane przy ułożeniu kształtu konturu Polski i godła oraz podczas kodowania i dekodowania skryptów.