15 września na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki.
Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Nauczyciele tego dnia, też muszą wykazać się pomysłowością
i kreatywnością, aby pomóc dzieciom odkryć talenty oraz poznać ich mocne strony. Motywem przewodnim jest kropka.
W naszej szkole wychowawczynie klas I-III zaprezentowały szeroki wachlarz zadań dla najmłodszych. Przypomnieliśmy sobie historię Vashti, rozmawialiśmy o swoich ukrytych talentach, uczyliśmy się piosenki o kropce, malowaliśmy farbami kropki wykorzystując do tego patyczki higieniczne, układaliśmy kropki z nakrętek. Dzieci stworzyły np. grę stolikową i makietę placu zabaw wykorzystując zakrętki od plastikowych butelek jako szablony kół.
W tym dniu uczniowie byli ,,ubrani w kolorowe kropki”. Dzień był bardzo udany, a dzieci zachwycone. Na koniec były zdjęcia w ,,foto- budce”.
B. Sielecka
Dot Day czyli…
Co roku 15 września na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki – święto kretywności i talentów dzieci. Klasa 3a obchodziła go już po raz trzeci.
Ach, co to był za Dzień! Pełen kropek i... kotów! Dlaczego akurat te zwierzęta? Ponieważ realizujemy projekt eTwinning „Kocie sprawki” i pomyślałam, że to będzie cudowne połączenie! Na początku w sali na dywanie stanęła walizka w kropki. Trzeba było "złamać szyfr". Udało się uczniom bardzo szybko. W walizce ukryłam książkę „Kropka” i zadania. Dzieci po raz kolejny z wielką chęcią wysłuchały opowiadania o Vashti. Potem przeszły do zadań. Pierwsze z nich to zeskanowanie kodu. QR poprowadził dzieci do puzzli, które ułożyły na tabletach, a w których był ukryty temat zajęć. Chłopcy i dziewczynki poznali sześciopunkty Braila, za pomocą których osoby niewidome i słabowidzące mogą czytać. Uczniowie obejrzeli film, pokazujący wykorzystanie kloców lego Braila w nauce czytania dzieci niewidomych. Następnie każdy otrzymał kartę z alfabetem. W grupach było kodowanie i dekodowanie wyrazów opartych na sześciopunktach. Każdy zespół otrzymał kolorowe kartki i styropianowe koła, na których ułożył swój wyraz. Zadaniem dla grup było też odczytanie i zapisanie wyrazów (kotek, kiciuś, kicia, kocina, kocur). Na wzorach sześciopunktu każdy uczeń zakodował też imię kota, a kolega z ławki zapisał je pod spodem. Następnie dzieci same szpileczką wykonały nakłucia w wyrazie z lustrzanym odbiciem. Po odwróceniu widać było wypukłe kropeczki. Na zakończenie czekała niespodzianka! W drugiej części walizki ukryty był domek dla kotków oraz kalejdoskop! To był fantastyczny dzień – pełen kropek i cudownej aktywności!!!
A.Schoen-Kamińska