W klasie IIa na powitanie wiosny zagościły… żaby! Żaby to szczególnie interesujący temat. W kodach QR został ukryty tekst, który uczniowie musieli przeczytać i udzielić odpowiedzi na pytania. Ćwiczyli rękę przy rysowaniu drugiej połowy tego zwierzęcia. Sami stworzyli rysunkowy cykl rozwoju. Dzieci odkodowały dyktando graficzne i z klocków korbo ułożyły podobiznę płaza.
Po dwóch tygodniach odbyła się nieco inna kartkówka! Uczniowie utrwalili cykl rozwojowy wykorzystując robota Zosię (zwaną małą nauczycielką) oraz jedną z tematycznych mat, dedykowaną żabie właśnie. Uczniowie wybrali opcję "kodowanie". Najpierw ułożyli skrypt, odpowiadający ilustracjom z cyklem rozwoju. Fantastyczna była możliwość nagrywania między przejściami Zosi. Chętni nagrali krótkie wypowiedzi obrazujące dany etap wzrostu żaby.
Radość, uśmiech i pozytywne emocje towarzyszyły dzieciom podczas lekcji, a stało się to dzięki Zosi małej nauczycielce! I taka była kartkówka. Zajęcia przygotowała i przeprowadziła nauczycielka Aleksandra Schoen-Kamińska.