• 04.11.2017 --- Mistrzostwa Piły w Koszykówce Dziewcząt Klas 2 Gimnazjum


          • Dobiegły końca zmagania gimnazjalistek w piłce koszykowej. W trakcie dwóch turniejów o Mistrzostwo miasta Piły zostało rozegranych 10 spotkań.

            Turnieje przebiegały w formule gry każdy z każdym. Reprezentantki naszej szkoły ostatecznie po bardzo emocjonujących meczach zajęły 3 miejsce.

            Gratulujemy!!!

            Skład drużyny SP6:
            RUNIEWICZ LENA, BANASIK OLGA, JEDLIKOWSKA MALWINA, KUBAT OLA, BETLIŃSKA MAJA, GRYCZAN DOMINIKA, WESTFAL NICOLE, ZABORSKA MAJA, GAWLICKA JULIA oraz PODPORA AMELIA.

            OPIEKUNEM ZESPOŁU BYŁA p.DOROTA ZALESKA

             



             
          • 03.11.2017 --- Mistrzostwa Piły Szkół Podstawowych w Mini Piłce Nożnej Klas V w kategorii chłopców

          • Dnia 3 listopada 2017 roku na Orliku Szkoły Podstawowej nr 2 przy ulicy Bydgoskiej odbył się finałowy turniej Mistrzostw Piły Szkół Podstawowych w Mini Piłce Nożnej Klas V w kategorii chłopców. Wzięły w nim udział zespoły Szkoły Podstawowej nr 4, Szkoły Podstawowej nr 2 oraz nasza drużyna.

            W pierwszym meczu zagraliśmy z zespołem SP4 ulegając 0:1. Drugi mecz z gospodarzem zawodów zremisowaliśmy 2:2. W trzecim meczu Szkoła Podstawowa nr 4 wygrała ze Szkołą Podstawową nr 2 - 2:0, co w końcowej klasyfikacji turnieju dało nam drugie miejsce.

            Zagraliśmy w składzie:Tymoteusz Stasiuk, Piotr Andruszko, Kacper Michałowski, Jędrzej Zieliński, Jakub Genderka, Hubert Stochaj, Mateusz Nowicki, Miłosz Kluj, Przemysław Pawlicki.

            Gratuluję i życzę dalszych sukcesów!
            kilka fotek – 

            Opiekun zespołu - Sławomir Grzegorczyk

          • 30.10.2017 --- Wycieczka do Nadleśnictwa Zdrojowa Góra

          • 30 października grupa uczniów z klas V i VI wybrała się na wycieczkę do Nadleśnictwa Zdrojowa Góra na spotkanie z p. leśnik Anną Kałka. Uczniowie z wielkim zaciekawieniem oglądali okazy zwierząt żyjących w polskich lasach. Bardzo chętnie fotografowali  się przy okazach ssaków i ptaków. Obejrzeli gabloty z motylami dziennymi i nocnymi. Zapoznali się z inną definicją lasu, niż omawiana na lekcjach przyrody. Rywalizowali w quizie, rozwiązując drużynowo zadania. Poziom był wyrównany, bo każda drużyna popełniła taką samą ilość błędów.

            Bardzo atrakcyjne okazało się rozpoznawanie roślin za pomocą klucza z patykiem. Uczniowie pierwszy raz używali języka łacińskiego przy oznaczaniu i roślin i zwierząt. Poznali też zasady właściwego zachowania się w lesie. Uporządkowali wiedzę na temat niebezpieczeństwa i konsekwencji spacerów po lesie z psem bez smyczy. Zadowoleni i pełni wrażeń po 2,5-godzinnym spotkaniu wrócili do szkoły.


             
          • 27.10.2017 --- UCZNIOWIE KLASY IIIA Z WIZYTĄ W GWDZIE

          • Za nami połowa października a już sporo zamierzeń planu pracy zespołu przyrodniczego w nowym roku szkolnym jest za nami. Przypomnijmy, grupa uczniów pod opieką pani Marleny Wesołowskiej wzięła udział w wycieczce do rezerwatu „Kuźnik”, a inna ekipa młodzieży uczestniczyła z panią Katarzyną Franc w wyprawie do Drawieńskiego Parku Narodowego. Na te zajęcia otwarte zostaliśmy zaproszeni przez pana Piotra Leciejewskiego, szefa pilskiego oddziału Ligi Ochrony Przyrody.

            Natomiast dziewczęta i chłopcy z klasy IIIa (z innowacją biologiczno – chemiczna) udała się do pilskiej oczyszczalni ścieków a dokładniej do Spółki Wodno – Ściekowej „Gwda”. Jest to przedsiębiorstwo łączące długoletnie doświadczenie z nowoczesnym spojrzeniem na środowisko. Od przeszło 30 lat (w 2016 roku spółka obchodziła trzydzieste urodziny) świadczy usługi oczyszczania ścieków komunalnych miasta Piły.Działania tego przedsiębiorstwa prowadzone są w myśl zrównoważonego rozwoju, kładąc nacisk na odpowiednie relacje pomiędzy wzrostem gospodarczym a dbałością o środowisko i zdrowie człowieka. Oczyszczalnia jest przeznaczona do mechaniczno – biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków bytowo – gospodarczych.

            Nasze odwiedziny w pilskiej Gwdzie trwały nieco ponad 60 minut, wzorcowo merytorycznie. Budowa i działanie oczyszczalni jest jednym z kilkunastu zagadnień dla uczniów przygotowujących się do tegorocznej edycji olimpiady ekologicznej na szczeblu powiatu i subregionu północnej wielkopolski.To właśnie dlatego zależało mi, aby zaliczyć ten wyjazd przed finałowymi potyczkami.

            Opiekę merytoryczną nad nami sprawował pan Zbigniew Piechowiak, na co dzień pełniący funkcję kierownika Zakładu Oczyszczalni Ścieków. Oprowadził naszych uczniów po newralgicznych miejscach oczyszczalni i w sposób przystępny i zrozumiały tłumaczył najważniejsze procesy odbywające się w nowoczesnym układzie technologicznym pilskiej oczyszczalni. Pan kierownik zwrócił uwagę na postawy proekologiczne ludzi, które często są nie najwyższych lotów. Widzieliśmy sami, co człowiek wyrzuca do kanalizacji. Aż przysłowiowy włos jeży się na głowie……. O ochronie środowiska i przyrody potrafimy pięknie mówić (powtarzając „mądre inaczej” opowieści pseudoekologów – vide Puszcza Białowieska), potrafimy wskazywać złe przykłady. Prawda jest taka, że każdy z nas powinien w tej materii wymagać więcej przede wszystkim od siebie. W trakcie wycieczki widzieliśmy: komory: tlenową, beztlenową i komorę niedotlenienia, komorę predenitryfikacji, osadniki wtórne, otwarty budynek krat oraz wydzieloną komorę fermentacyjną – można powiedzieć, że byliśmy świadkami dużej części cyklu technologicznego. Pan Zbigniew Piechowiak pokazał nam również kompostownie, która ma status Regionalnej Instytucji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Produkty z pilskiej kompostowni są bezpieczne dla zdrowia i życia ludzi oraz dla środowiska.

            Myślę, że podopieczni pani Marioli Nowek wrócili z wycieczki bogatsi o nowe doświadczenia i przemyślenia. W jakim stanie zostawimy środowisko naturalne następnym pokoleniom zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Niech będzie to wniosek z piątkowego pobytu w „Gwdzie”.


            Artykuł na podstawie wiadomości ze strony: www.gwda.pila.pl


            opracował Piotr Gruntkowski
             
          • 25.10.2017 --- ZUMBA Kids

          • Dnia 25.10.2017r. do naszej szkoły, w ramach realizacji Projektu "Od Juniora do Seniora"
            (współpraca między Szkołą Podstawową nr 6 im. Lotników Polskich, a Centrum Aktywizacji Osób Starszych i Niepełnosprawnych w Pile) przyszły panie z CAOSiN wraz z panią Magdaleną Walkowiak, która jest instruktorką i choreografką układów tanecznych. 


            Dzieci z klasy 1c wspólnie z dziećmi ze świetlicy szkolnej i z zaproszonymi paniami zatańczyły6 przygotowanych układów "Zumba dla każdego". Jak widać na zdjęciach, wszyscy byli bardzo zadowoleni i z ogromną przyjemnością poruszali się w rytm muzyki. Na twarzach było widać ogromne skupienie i uśmiech, a to bardzo pozytywnie wpływało na dalsze działania i integrację międzypokoleniową. Pani Magda obiecała, że jeszcze nas odwiedzi i przygotuje dla nas coś nowego. Czekamy z niecierpliwością.



            Beata Foszcz

             
             
          • 22.10.2017 --- Kodowanie niejedno ma imię!

          • Code Week jest inicjatywą społeczną w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. W tym roku były to dwa tygodnie od 7 do 22 października. Klasa 2a z wychowawczynią Aleksandrą Schoen-Kamińską zarejestrowali na europejskiej platformie swoje wydarzenie pt. "Kodowanie niejedno ma imię!". Uczniowie poprzez gry, zabawy i łatwe do zrozumienia narzędzia o­nline i offline byli wprowadzani w podstawy programowania. Rozwijali logiczne i algorytmiczne myślenie, kreatywność i umiejętność współpracy w grupie. Praca w zespole i umiejętność wspólnego rozwiązywania problemów to kompetencje, które są niezbędne w codziennym życiu. Dlatego tak ważne jest, aby rozwijać je od najmłodszych lat. Kodowanie to ogromne walory edukacyjne, które można wykorzystać podczas każdych zajęć i równocześnie realizować podstawę programową.

            Zapraszamy do obejrzenia filmów na blogu klasy (kliknij) 

          • 20.10.2017 --- SPEKTAKULARNY SUKCES NASZYCH GIMNAZJALISTÓW W FINALE POWIATOWYM TEGOROCZNEJ OLIMPIADY EKOLOGICZNEJ

          • 20 października, w Starostwie Powiatowym w Pile odbył się XVII finał Olimpiady Ekologicznej, w którym rywalizowali uczniowie wszystkich szkół naszego powiatu. Do rozwiązywania testu przystąpili kolejno uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. W sumie 130 uczniów adeptów skonfrontowało swoją wiedzę z dziedziny ekologii, ochrony środowiska i ochrony przyrody. Młodzież przywitali m.in. starosta pilski Eligiusz Komarowski oraz wicestarosta Stefan Piechocki. „To dobrze, że tak wielu młodych osób rozwija swoją wiedzę w tym zakresie. Niezwykle ważna jest świadomość tego, jak istotna jest dbałość o środowisko naturalne. To podstawa współczesnego świata i wyraz szacunku dla przyszłych pokoleń” – stwierdził starosta E. Komarowski. Aby znaleźć się w powiatowym finale, trzeba było bardzo dobrze rozwiązać testy w etapach: szkolnym i gminnym. Szczególnie drugi etap okazał się bardzo trudny dla młodych miłośników przyrody. Dodajmy, że organizatorzy tegorocznych ekologicznych zmagań przygotowali testy, w których obok zadań typu zamkniętego, znalazły się zadania otwarte polegające na rozpoznawaniu wybranych gatunków kręgowców (gł. płazów i ptaków) oraz roślin.

            Naszą szkołę reprezentowała szóstka uczniów w składzie: Gabrysia Bazimierowska, Weronika Guss, Wiktoria Koładkiewicz, Karol Wiśniowiecki (z klasy IIIa), Magda Wagner (IIa) i Alicja Tyrańska (IId). To o­ni w etapie szkolnym okazali się wyraźnie lepsi od swoich koleżanek i kolegów, a po dwóch tygodniach potwierdzili wysokie notowania w finale gminnym. Magda i Alicja po raz pierwszy wzięły udział w tego typu sprawdzianie a Weronika, Wiktoria, Gabrysia i Karol to – jeśli można użyć takiego określenia – „starzy” bywalcy tych ekologicznych zmagań. Podkreślę, z ogromnymi sukcesami.

            Napiszę szczerze, że wyników tegorocznego finału trochę się obawiałem. W minionym tygodniu rozpoczęły się etapy szkolne wojewódzkich konkursów przedmiotowych, do udziału w których pilnie przygotowują się nasi trzecioklasiści, Zresztą umówiliśmy się, że są o­ne dla nich priorytetem. Na „ekologię” mieli pójść z marszu……… Występy Magdy i Alicji były dla mnie – pomimo wielkiej pracy z ich strony - dużą niewiadomą.

            Niestety, z powodu obowiązków szkolnych nie mogłem towarzyszyć moim podopiecznym w piątkowym finale. O ich koncentrację i nastrój byłem jednak spokojny, bo opiekę nad nimi pełnił bowiem bardzo lubiany i co niemniej ważne, ceniony przez młodzież pedagog pan Ireneusz Gondek.

            Około godziny 15-tej wszystko było już jasne. Dodam, ze test w rywalizacji gimnazjalistów składał się z 40-tu zadań (w tym dwóch zadań otwartych). Uczniów pytano m.in. czym jest opór środowiska, czego dotyczy ptasia dyrektywa, co to jest mimetyzm, humus, czym są „podwodne łąki”, jaki rezerwat na terenie województwa wielkopolskiego jest najstarszy, jak nazywa się największe jezioro rezerwatu „Kuźnik”, jaki park narodowy w Europie jest najstarszy. Poza tym młodzież musiała na podstawie ilustracji rozpoznać gatunki sów polskich oraz zimorodka zwyczajnego, dzięcioła czarnego, szpaka zwyczajnego i sikorę bogatkę. Maksymalna liczba punktów za test wynosiła 43. 

            Wyniki końcowe naszej drużyny przeszły najśmielsze oczekiwania. Wierzyłem w nich. Wiedziałem, że mają sporą wiedzę, ale takiego wyniku się nie spodziewałem!!! Zresztą proszę spojrzeć na ostateczne rezultaty XVII Olimpiady Ekologicznej Powiatu Pilskiego w kategorii gimnazjów:

            1. Gabrysia Bazimierowska - SP6 PIŁA – 34 pkt.
            2. Alicja Tyrańska - SP6 PIŁA – 33 pkt.
            3. Karol Wiśniowiecki - SP6 PIŁA - 31pkt.


            Wyróżnienia:
            Zosia Borowczyk - SP KACZORY - 30pkt.
            Magda Wagner - SP6 PIŁA - 30pkt.
            Kacper Wachowski - SP WYRZYSK - ???
            Weronika Guss - SP6 PIŁA - 29pkt.
            Kacper Granops - STO PIŁA - ???

            Wśród laureatów zabrakło tylko miejsca dla Wiktorii Koładkiewicz, która – notabene - była bardzo bliska wyróżnienia. Moi drodzy, serdecznie Wam gratuluję i cieszę się z Waszych sukcesów.
            Pragnę jeszcze poinformować, że w kategorii szkół podstawowych Jakub Kujawski – uczeń pani Marleny Wesołowskiej - zdobył wyróżnienie. Moje gratulacje!!!


            To nie koniec tegorocznej ekologicznej potyczki. Przed najlepszymi z najlepszych jeszcze finał subregionalny, który zaplanowano na 7-go listopada. Oprócz laureatów z pilskiego powiatu w Pile pojawią się reprezentanci powiatów: chodzieskiego, wągrowieckiego, czarnkowsko-trzcianeckiego, złotowskiego. Szykuje się ciekawa rywalizacja.

            Już dzisiaj wiadomo, że dla zwycięzców piątkowych zmagań starosta E. Komarowski przygotował cenne upominki. Będą także nagrody od licznych sponsorów: Polskiego Związku Łowieckiego, Nadleśnictwa Zdrojowa Góra, Nadleśnictwa Kaczory i Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.Uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród będzie miała miejsce 24 listopada w pilskim MDK-u.

            PS: Panie Irku jeszcze raz dziękuję za opiekę nad młodzieżą i fotki z olimpiady. 
            Piotr Gruntkowski

          • 20.10.2017 --- NASZA MŁODZIEŻ POZNAŁA KOLEJNEGO CZLOWIEKA Z PASJĄ

          • Na świecie żyje wiele fascynujących gatunków zwierząt. W tej zacnej grupie na pewno jest miejsce dla niezwykłych owadówjakimi są pszczoły. W dziedzinie biologii zwanej systematyką zaliczamy je do bezkręgowców, stawonogów i owadów. Muszę przyznać, że od dawna interesuje mnie tematyka życia społecznego i podziału obowiązków w pszczelim ulu. Nieprawdopodobna wręcz jest ich pracowitość (niemal 24 godziny/dobę – stąd powiedzenie: „pracowity jak pszczoła”). Przerażenie wywołuje u mnie udowodniony fakt stale zmniejszającej się liczby tych owadów w środowisku naturalnym. Biorąc pod uwagę, że zapylają o­ne ok. 70% roślin w przyrodzie, to aż strach pomyśleć, co stanie się z organizmami żywymi na Ziemi (na czele z człowiekiem), kiedy ich zabraknie…….

            Od dawna szukałem kontaktu z osobą zajmującą się pszczelarstwem i zarazem potrafiącą ciekawe opowiadać o swojej pasji. Kiedy dowiedziałem się, ze tata pani Anny Jackowicz – na co dzień nauczycielki języka angielskiego w naszej szkole – od kilku lat zajmuje się bartnictwem poprosiłem o pomoc w zorganizowaniu spotkania z młodzieżą naszej placówki oświatowej. Pomimo tego, że rodzice pani Ani mieszkają przeszło 200 km od Piły, wierzyłem, że prędzej czy później do niego dojdzie. I miałem rację………

            Pan Andrzej Wawrzyniak, wraz z małżonką, panią Krystyną (bardzo miła niespodzianka) odwiedzili naszą szkołę w piątek, 20 października. Spotkali się z młodzieżą klasy IIa, klasy z innowacją biologiczno – chemiczną. Nasi goście zaprezentowali wiele przedmiotów i przyrządów, bez których trudno by było wyobrazić sobie działania podejmowane przez pszczelarza. Pani Krystyna i pan Andrzej przywieźli ze sobą wiele słoików z różnymi rodzajami miodu. Nie zabrakło nawet pszczelarskiego stroju. Trochę żałowałem, że z możliwości spotkania nie mogli skorzystać uczniowie z drugiej klasy innowacyjnej, czyli IIIa. Niestety w tym czasie uczestniczyli w zajęciach otwartych poza murami naszej szkoły.

            Wróćmy do piątkowych zajęć….. Już pierwsze minuty utwierdziły mnie w przekonaniu, iż nasz gość jest prawdziwym człowiekiem z pasją; jedną z osób, które nasza młodzież powinna – możliwie jak najczęściej - spotykać się na swojej edukacyjnej drodze. Pan Andrzej dzielił się swoim doświadczeniem i wiedzą w sposób bardzo rzeczowy i przyjemny dla ucha słuchacza. Poza tym informacje były przekazywane z pełnym zaangażowaniem prowadzącego, a to zawsze budzi szacunek u odbiorców. Najważniejsze było to, że uczniowie zostali wręcz „zasypani” wartościowymi dla ich wiadomościami. Dodam, że z kilkoma z nich zapoznałem się po raz pierwszy. Po prostu wcześniej o tych sprawach nie wiedziałem.

            A teraz kilka szczegółów z piątkowej lekcji otwartej. Pan Andrzej Wawrzyniak na początku przybliżył budowę ula. Ramkę przywiezioną ze swojej pasieki zebrani mogli dotknąć i sprawdzić jej zapach. Z jednej ramki można zebrać 0,9 słoika miodu. W ulu żyje od około 40 tysięcy pszczół, a w tych o dużej jego produktywności nawet do 100 tysięcy!!! Wszystkie pszczoły w ulu pełnią różne funkcje. Są karmicielki, strażniczki, robotnice i trutnie. Tych ostatnich jest kilkanaście tysięcy. W okresie godowym zapładniają matkę – królową, ale na zimę muszą mieć się na baczności. Z powodu beztroskiego życia od wiosny do jesieni, w okresie zimowym są wyganiane z ula przez pozostałe pszczoły. W czasie swojego żywota jedna pszczoła wytwarza 1/3 łyżki miodu, okres zimy przetrwa zazwyczaj średnio 30 – 60% jego mieszkańców, a przyczyną stale zmniejszającej się liczby pszczół jest chemizacja rolnictwa. Czy wszystkie opryski roślin zawsze odbywają się po godzinie 21-ej, kiedy są o­ne w ulu? Niestety, nie (gdzie są współcześni ekolodzy???) Pszczoły bez matki nigdy nie opuszczą ula. Gdy jest w nim zbyt mało miejsca dla wszystkich owadów, matka może zapragnąć stworzyć nowy rój. Wtedy wybiera o­na osobniki najmłodsze i najsilniejsze i wylatuje ze starego ula. Za feromonami, czyli związkami zapachowymi matki może podążyć nawet 2/3 tych pracowitych bezkręgowców. Matka żyje 4 lata, ale zależy to od właściwego jej karmienia przez pszczoły – karmicielki. Dowiedzieliśmy się, że królową – matkę każdego roku się znakuje. Cel jest jasny. Pszczelarz w ten sposób szybciej może odszukać ją w tak licznym gronie mieszkańców ula. Znakuje się również same ule, aby wylatujące owady mogły bez kłopotów do niego powrócić. Dziewczęta i chłopcy mieli okazję degustacji wyjątkowego rodzaju miodu: miodu faceliowego. Ma wyjątkowy smak i barwę. Kilka chwil podyskutowaliśmy o zdrowotnym działaniu miodu lipowego, akacjowego, rzepakowego i wspomnianego wcześniej faceliowego. Muszę w tym miejscu artykułu pochwalić młodzież klasy IIa. Przygotowali interesujące pytania, na które pan Andrzej udzielał obszernych odpowiedzi. Słowa pochwały należą się Martynie Dubickiej, która z własnej woli i z entuzjazmem założyła odzienie pszczelarza. Poza tym uczniowie wykazali się wysokim poziomem koncentracji i uwagi.

            Podsumowując: tego typu spotkania mają same zalety. Uczniowie byli bardzo zadowoleni, bo mieli okazję „zarazić się” od pana Andrzeja i pani Krystyny ich pasją i takimi cechami jak: systematyczność, sumienność, pracowitość i odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Kiedy wrócę pamięcią do przeszłości, pamiętam jak tych cech charakteru – oprócz rodziców, rzecz jasna – uczyli nas w szkole nauczyciele. I nikt nie narzekał. Dzisiaj osoba, która jest wymagająca wobec młodego człowieka jest uważana za ………………….? Rzecznik praw dziecka zastanawia się nad sensem zadań domowych dla uczniów. O tempora, o mores!!!!!

            Jeszcze raz bardzo dziękuję Państwu za bardzo udane zajęcia z naszymi gimnazjalistami. Serdecznie, wspólnie z młodzieżą pozdrawiam. Osobne podziękowanie dla pani Anny Jackowicz za nieocenioną pomoc z organizacji spotkania. To nie koniec…… Oto zadanie domowe. Drodzy uczniowie odpowiedzcie na trzy pytania:

            - Czym są tzw. brody w pszczelim ulu i co to jest wylotem?
            - Jak odróżnić miód naturalny od sztucznego?
            - Z czego wytwarzany jest miód spadziowy?



            Piotr Gruntkowski

             
             
          • 20.10.2017 --- Fantastyczny Miłosław

          • Uczennice naszej szkoły Gabriela Bazimierowska i Olga Gorączkowska z klasy 3a gimnazjum, przy wsparciu Pani Aldony Ostachowicz, wzięły udział w konkursie literackim "Fantastyczny Miłosław" organizowanym przez Miłosławskie Centrum Kultury-Biblioteka Publiczna. Dziewczęta, biorąc udział w tym konkursie, stały się autorkami opowiadań o tematyce fantastycznej.

            20 października 2017 roku odbył się uroczysty Festiwal "Fantastyczny Miłosław", podczas którego ogłoszono wyniki konkursu. Zaproszenie na festiwal otrzymały jego uczestniczki i opiekun. Niestety Gabrysia nie mogła w nim uczestniczyć z uwagi na udział w konkursie wojewódzkim.

            Miłosławskie Centrum Kultury-Biblioteka Publiczna przygotowało bardzo ciekawy program festiwalu. Po ciepłym przywitaniu gości, zaproszono wszystkich uczestników na spacer po Miłosławiu. Jedną z ciekawostek miasta jest pałac z okresu pierwszego dziesięciolecia XIX wieku, w którym obecnie mieści się gimnazjum i szkoła dla dorosłych, a także miejsce strajków szkolnych przeciwko przymusowej germanizacji. Pogoda tego dnia dopisywała i spacer w pełnym słońcu sprawił, że z wilczym apetytem wszyscy zasiedli do obiadu.

            Kolejnym punktem programu był warsztat z polskim, znanym pisarzem fantasy Jakubem Ćwiekiem. Pokazał uczestnikom, na czym polega napisanie naprawdę dobrego opowiadania oraz co powinni robić, aby mogli kształcić swoje zdolności pisarskie. Zdecydowanie wykład na temat kreatywnego pisania wywarł na uczniach oraz opiekunach największe wrażenie. To na pewno nie był czas zmarnowany!

            Chwile relaksu przed ogłoszeniem wyników przyniósł pokaz postaci stworzonych przez uczestników konkursu, sami twórcy tych postaci przebrali się za nie.

            Emocje sięgały zenitu! Po rozdaniu przez prowadzącą dyplomów za uczestnictwo w konkursie, przyszedł czas na ostateczne rozstrzygnięcie. W kategorii szkół podstawowych (gimnazjów – konkurs ogłoszono w roku szkolnym 2016/2017): 3 miejsce zajął uczeń Gimnazjum nr 2 im. Andrzeja Prądzyńskiego we Wrześni, natomiast 2 miejsce – Gabriela Bazimierowska, a 1 miejsce – Olga Gorączkowska obie uczennice Szkoły Podstawowej nr 6 w Pile. Niezwykle utalentowane twórczo uczennice, to nie pierwszy konkurs literacki, w którym brały udział.

            Zwyciężczyniom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w przyszłości!
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile
      • (67) 211 74 52
      • ul. Żeromskiego 41, 64-920 Piła
        Poland
      • KLASY 1-3 SP: justyna_siekiera@o2.pl
        KLASY 4-8 SP: blazejdrab@interia.pl
      • 764-23-33-770
      • /SP6_Pila/SkrytkaESP
  • Galeria zdjęć

      brak danych